АЛГОРИТМ ДІЙ УЧАСНИКІВ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ В ЗАЛЕЖНОСТІ ВІД СИТУАЦІЇ РИЗИКУ 

 

А) АЛГОРИТМ ДІЙ ПРИ ЗАХОПЛЕНІ ЗАРУЧНИКІВ: 

 

Керівництво (керівник та команда реагування) 

• Негайно інформує про подію оперативні служби. 

• Забезпечує будь-якими доступними способами виведення людей з небезпечної зони, при неможливості цього - припиняє будь-які пересування. 

• За можливості особисто та/або через призначених осіб веде спостереження за порушником та його переміщеннями, перебуваючи на безпечному віддаленні до прибуття оперативних служб. 

• Забезпечує будь-яким доступним способом інформування людей, що знаходяться у прилеглих до небезпечної зони приміщеннях, про подію та необхідність блокування входів з метою недопущення захоплення більшої кількості заручників та переміщення порушника у більш захищене місце. 

• Не вступає з власної ініціативи у переговори з порушником та не провокує його іншими діями. 

• Забезпечує евакуацію людей відповідно до плану евакуації, у ту частині ЗЗОШ “ОСНОВА”, яка не перебуває під контролем порушника. 

• Після завершення евакуації надає вказівку про інформування батьків (законних представників) про тимчасове припинення освітнього процесу. 

• Направляє до місця збору осіб для здійснення контролю за передачею здобувачів батькам, які навчаються (законним представникам). 

• Забезпечує безперешкодний доступ до місця події оперативних служб. Після прибуття оперативних служб діє відповідно до їх розпоряджень. 

• Після завершення роботи оперативних служб та за їх рекомендаціями забезпечує заходи щодо ліквідації наслідків події. 

 

Працівник ЗЗОШ “ОСНОВА” 

• Під час перебування поруч зі місцем захоплення заручників має спробувати залишити небезпечну зону, забираючи людей, що знаходяться поблизу. 

 • У разі неможливості таких дій залишається на місці, не провокує порушника, виконує його вимоги, не допускає паніки серед учнів та персоналу, не переключає на себе увагу порушника. 

• При знаходженні в приміщенні поблизу місця захоплення заручників забезпечує блокування входів усіма доступними засобами, у тому числі меблями. 

• Вживає заходів щодо припинення паніки та гучних розмов (звуків) у приміщенні. 

• Забезпечує розміщення людей найбезпечнішим із можливих способів: якнайдалі від входів, ближче до капітальних стін, нижче рівня віконних отворів, під прикриттям меблів. 

• Вживає заходів щодо переведення всіх наявних у приміщенні засобів звʼязку та інших приладів (пристосувань), у тому числі призначених для забезпечення освітнього процесу у беззвучний режим або їх відключення. 

• Не допускає спілкування учнів та персоналу за будь-яким засобом звʼязку. 

• Забезпечує передачу інформації про захоплення заручників керівництву будь-яким доступним способом за можливості. 

• Забезпечує інформування оперативних служб будь-яким доступним способом за можливості. 

• Очікує на прибуття оперативних служб, розблоковує входи та залишає приміщення лише за командою керівництва чи оперативних служб. 

• У разі перебування поза небезпечною зоною (далеко від місця захоплення заручників) забезпечує проведення евакуації людей, при можливості з особистими (цінними) речами, теплим одягом до місця збору відповідно до плану евакуації (в зимовий період вжити всіх можливих заходів для виключення випадків обмороження учнів). 

• За вказівкою керівництва здійснює перевірку приміщень щодо евакуації людей, про результати повідомляє керівництво. 

• За вказівкою керівництва забезпечує інформування батьків (законних представників) учнів про тимчасове припинення навчального процесу 

• Забезпечує за вказівкою передачу учнів батькам (законним представникам). 

• Після завершення роботи оперативних служб та за розпорядженням керівництва забезпечує проведення заходів щодо ліквідації наслідків події. 

 

Здобувач освіти 

• При знаходженні поруч із місцем захоплення заручників намагається залишити небезпечну зону, при неможливості таких дій залишається на місці, не провокує порушника, виконує його вимоги, зберігає спокій і не допускає паніки, поводиться якомога непомітніше і не привертає увагу порушника. 

• Під час перебування у приміщенні поблизу місця захоплення заручників допомогає працівникам заблокувати входи, у тому числі за допомогою меблів (самостійно блокує входи, якщо поруч не виявилося працівника), зберігає спокій, розмовляє тихо, уважно слухає та виконує вказівки працівника ЗЗОШ "ОСНОВА". 

• Розміщується найбезпечнішим зі можливих способів: якнайдалі від входів, ближче до капітальних стін, нижче рівня віконних отворів. під прикриттям меблів. 

• Переключає засоби звʼязку в безшумний режим або вимикає їх. 

• Надає допомогу та підтримку іншим учням лише за вказівкою працівника ЗЗОШ “ОСНОВА”. 

• Розблоковує виходи та виходить з приміщення лише за вказівкою працівника ЗЗОШ “ОСНОВА” чи оперативних служб. 

 

Б) АЛГОРИТМ ДІЙ ПРИ ВИЯВЛЕННЯ НАПАДНИКА НА ТЕРИТОРІЇ ЗЗОШ “ОСНОВА”: 

 

Керівництво (керівник та команда реагування) Негайно інформує про подію оперативні служби. 

• Вживає всіх заходів до негайної передачі через систему оповіщення повідомлення «Увага! Збройний напад!», у разі неспрацьовування  будь-яким доступним способом. 

• Вживає заходів щодо розміщення працівників та учнів у приміщеннях будівлі з подальшим припиненням їх переміщення в середині ЗЗОШ “ОСНОВА”. 

• При можливості вживає заходів щодо запобігання подальшому просуванню порушника та проникненню його в будівлю (блокування входів або ізоляцію в певній частині будівлі).  

• Перебуває на постійному звʼязку з оперативними службами. 

• При можливості відстежує ситуацію на території та напрямок руху порушника.  

• Забезпечує безперешкодний доступ до місця події оперативних служб. 

• Після нейтралізації порушника забезпечує інформування батьків (законних представників) учнів про тимчасове припинення навчального процесу. 

• Здійснює збір учнів для подальшої передачі батькам (законним представникам).  

• Забезпечує проведення заходів щодо ліквідації наслідків. 

 

Працівник ЗЗОШ “ОСНОВА” 

• Під час перебування поза будівлею ЗЗОШ “ОСНОВА” негайно віддаляється від джерела небезпеки, забираючи за собою людей, які знаходяться в безпосередній близькості. За можливості залишає територію ЗЗОШ “ОСНОВА”, у зимовий період вживає всіх можливих заходів щодо недопущення обмороження учнів, забезпечення інформування оперативних служб та керівника про ситуацію та своє місцезнаходження будь-яким доступним способом. 

 • При знаходженні в будівлі ЗЗОШ “ОСНОВА” переміщується в найближче приміщення, відводячи за собою людей, які знаходяться поблизу і далі діє в наведеному нижче порядку: 

• Перебуваючи у приміщенні ЗЗОШ “ОСНОВА”, забезпечує блокування входів усіма доступними засобами, зокрема меблями. 

• Забезпечує розміщення людей найбезпечнішим із можливих способів. якнайдалі від входів, ближче до капітальних стін, нижче рівня віконних отворів, під прикриттям меблів.  

• Вживає заходів щодо припинення паніки та гучних розмов (звуків) у приміщенні. 

• Не допускає спілкування людей будь-якими засобами звʼязку. 

• Забезпечує інформування оперативних служб у будь-який доступний спосіб (за можливості). 

• Забезпечує передачу інформації про збройний напад керівнику будь-яким доступним способом (за можливості). 

• Вживає заходів щодо переведення всіх наявних у приміщенні засобів звʼязку та інших приладів (пристосувань), у тому числі, призначених для забезпечення освітнього процесу у беззвучний режим або їх відключення. 

• Очікує на прибуття оперативних служб, розблоковує входи та залишає приміщення лише за командою керівництва чи оперативних служб. 

• Після нейтралізації порушника за вказівкою керівництва забезпечує інформування батьків (законних представників) про тимчасове припинення навчального процесу. 

• Забезпечує збирання та передачу учнів батькам (законним представникам). 

• Забезпечує за наказом керівництва проведення заходів щодо ліквідації наслідків події. 

 

Здобувач освіти 

• Під час перебування поза будівлею обʼєкта негайно віддаляється від джерела небезпеки, по можливості залишає територію обʼєкта та повідомляє батьків (законних представників) про своє місце знаходження, у разі перебування у безпосередній близькості працівника ЗЗОШ “ОСНОВА” повідомляє його про небезпеку і далі діє за його вказівками. 

• При знаходженні в будівлі переміщується до найближчого приміщення або у бік працівника ЗЗОШ “ОСНОВА”, повідомляє його про небезпеку і далі діє за його вказівками 

• Допомогає працівникові ЗЗОШ “ОСНОВА” заблокувати входи, у тому числі за допомогою меблів (самостійно заблокувати входи, якщо поряд не виявилося працівника ЗЗОШ "ОСНОВА"). 

• Розміщується найбільш безпечним зі можливих способів, якнайдалі від входів, ближче до капітальних стін, нижче рівня віконних отворів, під прикриттям меблів. 

• Зберігає спокій, розмовляє тихо, уважно слухає та виконує вказівки працівника ЗЗОШ “ОСНОВА”. 

• Переключає засоби звʼязку в безшумний режим або вимикає їх. 

• Надає допомогу та підтримку іншим учням лише за вказівкою працівника ЗЗОШ “ОСНОВА”. 

• Розблоковує виходи та виходить з приміщення лише за вказівкою працівника ЗЗОШ “ОСНОВА” чи оперативних служб. 

 

В) АЛГОРИТМ ДІЙ ПРИ ВИЯВЛЕННІ НАПАДНИКА В СЕРЕДИНІ ЗЗОШ “ОСНОВА”: 

 

Керівництво (керівник та команда реагування) 

• Негайно інформує про подію оперативні служби. 

• Вживає всіх заходів до негайної передачі через систему оповіщення повідомлення «Увага! Збройний напад!». У разі неспрацьовування - будь-яким доступним способом. 

• Вживає заходів щодо розміщення працівників та учнів у приміщеннях будівлі з подальшим припиненням їх переміщення всередині обʼєкта. 

• При можливості вживає заходів щодо запобігання подальшому просуванню порушника (ізоляцію в певній частині території). 

• Перебуває на постійному звʼязку з оперативними службами. 

• При можливості відстежує ситуацію в будівлі та напрямок руху порушника. 

• Забезпечує безперешкодний доступ до місця події оперативних служб. 

• Після нейтралізації порушника забезпечує інформування батьків (законних представників) учнів про тимчасове припинення навчального процесу. 

• Здійснює збір учнів для подальшої передачі батькам (законним представникам). 

• Забезпечує проведення заходів щодо ліквідації наслідків події. 

 

Працівник ЗЗОШ “ОСНОВА” 

• При знаходженні поза будівлею ЗЗОШ “ОСНОВА” негайно віддаляється від ЗЗОШ “ОСНОВА”, в якій перебуває злочинець, забираючи людей, які знаходяться в безпосередній близькості, при можливості залишає територію ЗЗОШ “ОСНОВА”. У зимовий період вживає всіх можливих заходів щодо недопущення обмороження учнів, забезпечує інформування оперативних служб та керівника про ситуацію та своє місце знаходження будь-яким доступним способом. 

• При знаходженні в будівлі ЗЗОШ “ОСНОВА” переміщується в найближче приміщення, відводячи за собою людей, які знаходяться поблизу і далі діє в наведеному нижче порядку: 

• Перебуваючи у приміщенні, забезпечує блокування входів усіма доступними засобами, зокрема меблями. 

• Забезпечує розміщення людей найбезпечнішим із можливих способів. якнайдалі від входів, ближче до капітальних стін, нижче рівня віконних отворів, під прикриттям меблів. 

• Вживає заходів щодо припинення паніки та гучних розмов (звуків) у приміщенні. 

• Забезпечує інформування оперативних служб у будь-який доступний спосіб (за можливості). 

• Забезпечує передачу інформації про збройний напад керівнику будь-яким доступним способом (за можливості). 

• Не допускає спілкування людей за будь-якими засобами звʼязку 

• Вживає заходи щодо переведення всіх наявних у приміщенні засобів звʼязку та інших приладів (пристосувань), у тому числі призначених для забезпечення навчального процесу у беззвучний режим або їх відключення. 

• Очікує на прибуття оперативних служб, розблоковує входи та залишає приміщення лише за командою керівництва чи оперативних служб. 

• Після нейтралізації порушника за вказівкою керівництва забезпечує інформування батьків (законних представників) про тимчасове припинення навчального процесу. 

• Забезпечує збір та передачу учнів батькам (законним представникам). 

• Забезпечує за наказом керівництва проведення заходів щодо ліквідації наслідків події. 

 

 Здобувач освіти 

• При знаходженні поза будівлею ЗЗОШ “ОСНОВА” негайно віддаляється від будівлі, в якій перебуває злочинець, по можливості залишає територію ЗЗОШ “ОСНОВА” та повідомляє батьків (законних представників) про своє місце знаходження, у разі перебування в безпосередній близькості працівника ЗЗОШ "ОСНОВА", повідомляє його про небезпеку і надалі діє за його вказівками. 

• Якщо опинився у будівлі ЗЗОШ “ОСНОВА”: допомогає працівникові організації заблокувати входи в приміщеннях, у тому числі за допомогою меблів (самостійно заблокувати входи, якщо поряд не виявилося працівника ЗЗОШ "ОСНОВА"). 

• Розміщується найбільш безпечним зі можливих способів, якнайдалі від входів, ближче до капітальних стін, нижче рівня віконних отворів, під прикриттям меблів. 

• Зберігає спокій, розмовляє тихо, уважно слухає та виконує вказівки працівника ЗЗОШ “ОСНОВА”. 

• Переключає засоби звʼязку в безшумний режим або вимикає їх. 

• Надає допомогу та підтримку іншим учням лише за вказівкою працівника ЗЗОШ “ОСНОВА”. 

Розблоковує виходи та виходить з приміщення лише за вказівкою працівника ЗЗОШ "ОСНОВА", керівника чи оперативних служб. 

 

Г) АЛГОРИТМ ДІЙ ПРИ ВИЯВЛЕННІ ВИБУХОВОГО ПРИСТРОЮ, ПІДОЗРІЛОГО ПРЕДМЕТУ: 

 

Керівництво (керівник та команда реагування) 

 • Негайно прибуває на місце виявлення предмета, схожого на вибуховий пристрій (крім випадків отримання інформації про мінування за допомогою телефонних дзвінків та повідомлень), оцінює обстановку та ухвалює рішення про інформування оперативних служб та евакуацію людей. 

• Не розбирає і не піднімає знайдені вибухонебезпечні предмети.                  

• Відгороджує місце, де знаходиться вибухонебезпечний предмет. 

• Нікого не допускає до цього місця, організувавши біля нього постійне чергування до прибуття представників відповідних служб. 

• Не використовує біля вибухового/підозрілого пристрою засоби звʼязку, електронні та радіоприлади. 

• Негайно інформує оперативні служби про виявлення вибухового пристрою. 

• Передає за допомогою системи оповіщення або будь-яким доступним способом повідомлення: «Увага! Евакуація, закладено бомбу!» або відповідно додатку 4. 

• Забезпечує відкриття та доступність коридорів та евакуаційних виходів. 

• Забезпечує контроль за здійсненням евакуації людей відповідно до плану евакуації. 

• Після завершення евакуації надає вказівку про інформування батьків (законних представників) про тимчасове припинення освітнього процесу. 

• Направляє до місця збору призначених осіб для здійснює контроль за передачею учнів батькам (законним представникам). 

• Після завершення роботи оперативних служб та за їх рекомендаціями забезпечує проведення заходів щодо ліквідації наслідків. 

 

Працівник ЗЗОШ “ОСНОВА” 

• Перебуває на безпечній відстані від вибухового пристрою (підозрілого предмета) до прибуття керівника і далі діє відповідно до його вказівок. 

• Не розбирає і не піднімає знайдені вибухонебезпечні предмети. 

• За вказівкою відгороджує місце, де знаходиться вибухонебезпечний предмет. 

• За вказівкою нікого не допускає до цього місця, організувавши біля нього постійне чергування до прибуття представників відповідних служб. 

• Не використовує біля вибухового/підозрілого пристрою засоби звʼязку, електронні та радіоприлади. 

• При оголошенні евакуації розпочинає евакуацію, забираючи учнів, що знаходяться поблизу і далі діє відповідно до плану евакуації. 

• При знаходженні у приміщенні, не допускаючи паніки, забезпечує відключення всіх наявних у приміщенні засобів звʼязку та інших приладів (пристосувань), у тому числі, призначених для забезпечення освітнього процесу. 

 • По можливості відключає на обʼєкті електрику та газопостачання, попередньо переконавшись у відсутності людей у приміщеннях, вихід з яких може бути заблокований при відключенні електрики. Вимкнення не відбувається у випадках, коли вибуховий пристрій якимось чином зʼєднаний із зазначеними комунікаціями. 

• По можливості відкриває всі вікна та двері для розподілу ударної хвилі. 

• Забезпечує проведення евакуації учнів, при можливості з особистими (цінними) речами, теплим одягом до місця збору, відповідно до плану евакуації (в зимовий період вжити всіх можливих заходів для виключення випадків обмороження учнів). 

• Переконавшись у повній евакуації із приміщення із зовнішнього боку дверей, ставить позначку «евакуйовано» будь-яким доступним способом. 

• За вказівкою керівника здійснює перевірку приміщень на предмет евакуації людей та про результати повідомляє керівника або призначену ним особу. 

• За вказівкою керівника забезпечує інформування батьків (законних представників) про тимчасове припинення освітнього процесу. 

• Забезпечує за вказівкою керівника або призначених ним осіб передачу батькам (законним представникам), які навчаються. 

• Після завершення роботи оперативних служб та за розпорядженням керівника забезпечує проведення заходів щодо ліквідації наслідків події. 

 

Здобувач освіти 

• Не чіпає та не наближається до залишених іншими особами підозрілих предметів. 

• У разі виявлення залишеного іншими особами предмета голосно звертається до оточуючих «Чия сумка (пакет, коробка)?». Якщо відповіді не отримано, повідомляє найближчого працівника ЗЗОШ “ОСНОВА” або учня старшого віку. 

•Не використовує біля вибухового/підозрілого пристрою засоби звʼязку, електронні та радіоприлади. 

• Відходить на безпечну відстань від вибухового пристрою (підозрілого предмета) (місця проносу або провезення). 

• Діє за розпорядженням керівника або працівника ЗЗОШ “ОСНОВА”.        

• У разі евакуації зберігає спокій, вимикає засоби звʼязку.